XII Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia
Celem akcji jest propagowanie zabawowej formy nauczania – uczenia się matematyki. Ma ona zachęcić do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia w przyjemny, niecodzienny sposób. Natomiast dorośli mogą dać przykład dzieciom – pokazując swoją świetną znajomość trudnych przypadków mnożenia.
W mijającym tygodniu uczniowie szkoły podjęli wytężoną pracę i zmagali się z działaniami mnożenia. Rozwiązywali ciekawe zadania, powtarzali tabliczkę mnożenia i dzielenia, zapisywali różne przykłady ćwicząc pamięć i koncentrację.
Dużym wsparciem i motywacją dla uczniów była obecność nauczycieli, którzy każdego dnia przynosili dzieciom matematyczne domina, intrygujące zadania i zagadki do rozwiązania. Pracowali z uczniami nad jak najlepszym opanowaniem tabliczki mnożenia w różny sposób.
Nauka pamięciowa działań nie jest atrakcyjna, ale tabliczka mnożenia na palcach to już coś! Jednak najciekawszym sposobem okazała się umiejętność mnożenia rozpowszechniona w Japonii. Podczas tygodnia przygotowań dzieci dowiedziały się również kto jest twórcą tabliczki mnożenia – Pitagoras!
W piątek, 7 października odbył się Finał akcji – Egzamin! Dzieci i dorośli rozwiązywali zadania w towarzystwie Sowy – papierowej maskotki, która jest symbolem Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia. Do Egzaminu przystąpili uczniowie, przedstawiciele personelu medycznego i niektórzy odważni rodzice. Wszyscy w napięciu i skupieniu rozwiązywali swoje zadania na kartach egzaminacyjnych.
Dobrze zdany Egzamin został zwieńczony imiennym Certyfikatem.
Udział w obchodach XII Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia w szpitalnej szkole był dla wielu uczniów nowym doświadczeniem – sposobem na matematyczne potyczki.
Zespół nauczycieli przedmiotów matematyczno – przyrodniczych