Szansa na sukces
Otwarta lekcja z cyklu MATEMATYKA INACZEJ, zainspirowała uczniów do zrozumienia zasad gier losowych i liczbowych. Uczniowie chętnie uczestniczyli w zaproponowanych zajęciach, dobierali i obliczali na ile sposobów można skompletować stój, mając do dyspozycji tylko trzy koszulki, cztery pary butów i trzy spódnice. Zliczali, na ile sposobów można ułożyć książki na półce, czy też jak policzyć wszystkie wyniki przy rzucie dwiema kostkami.
Rozłożone karty do gry, kostki i kolorowe kule oraz stos banknotów kojarzyły się z jaskinią hazardu – a to matematyka rządzi wszelkimi grami losowymi. Podczas tych zajęć uczniowie dowiedzieli się kiedy gra jest sprawiedliwa. Udział w zajęciach uświadomił wszystkim uczestnikom jak ważną rolę zajmuje matematyka w codziennym życiu.
Zajęcia przygotowały i poprowadziły nauczycielki matematyki.